Slide background
Slide background
Slide background

Integruotos STEAM veiklos „Žirniukų“ grupės trumpalaikiame projekte „Kas skrenda, ropoja, šliaužia?“

Balandžio 12 – 23 dienomis „Žirniukų“ grupė su auklėtojomis vykdė trumpalaikį projektą „Kas skrenda, ropoja, šliaužia?“. Projekto tikslas – stebint, ieškant, kuriant ir žaidžiant domėtis vabzdžiais, vabalais bei jų gyvenimo ypatumais. Projekto veiklas įgyvendinome įvairių veiklų metu.

Atradimai ir tyrinėjimai gamtoje. Pastebėję pirmuosius pavasario požymius ir ištyrinėję lauko erdves darželio teritorijoje vaikai išėjo į parką. Tyrinėjimams parke vaikai naudojosi didinamaisiais stiklais. Tai puikus įrankis,  tinkantis įvairiems atradimams gamtoje. Vaikai ieškojo pabudusių po žiemos miego įvairių vabaliukų pievoje, po akmenukais ant medžių kamienų ar ropojančių takeliu. Ir rado: skruzdėlyčių, boružėlę, bitutę, vorą, darželio teritorijoje daugiausiai rado prieš saulytę besišildančių blakių kareivėlių.

Darželio lauko aikštelėje vaikai kūrė vabalus, iš akmenukų, kaštonų ir įvairių šakelių. Dirbdami grupelėse ir bendradarbiaudami vaikai sukūrė įvairių vabzdžių paveikslus, bet patys nusprendė, kad labiausiai dominuoja drugeliai.  Pristatė savo kūrinius draugams,  sugalvojo jiems vardus, skaičiavo kojytes, įvardino formas.

Meninė veikla.  Panaudodami ritinėlius vaikai dažė, kirpo, puošė ir pasigamino   drugelius, bitutes ir boružėles. Vėliau buvo organizuotos boružėlių, bitučių ir drugelių lenktynės. Lenktynių trasoje vaikų skraidantys vabzdžiai lenktyniavo, kuris greitesnis. Lenktynės vyko su emocijomis. Kiekvienas stengėsi tapti greitesnis, apsukresnis, bet nugalėtojais tapo  visi.

Plėtodami vabzdžių temą vaikai lavino savo kūrybiškumą naudodamiesi kūrybine priemone prilimpančius „spagečius“ ( spalvotas virtuves). Naudodamiesi skirtingų spalvų ir ilgių virvutėmis vaikai kūrė drugelius, voratinklius, sliekus, sraiges. Netradicinės edukacinės priemonės skatina vaikus žaismingai tyrinėti, eksperimentuoti ir pabandyti kažką naujo.

Projekto veiklų metu naudodamiesi šiaudelių konstruktoriumi vaikai dirbdami grupelėmis ir individualiai, tarėsi ir ieškojo būdų kaip sukonstruoti voratinklį, vorą ir drugelį. Tai puiki priemonė eksperimentuoti ir mokytis. Procesas nebuvo iš lengvųjų, teko pagalvoti ir ieškoti įvairių sprendimo būdų, bet rezultatu džiaugėsi visi.

O daugiausiai emocijų ir įspūdžių sukėlė vabaliukų tyrinėjimas. Tam pasitelkėme į pagalba tris priemones: padidinamąjį stiklą, mikroskopą ir „Zoomy“- rankinį skaitmeninį mikroskopą, kuris tyrinėjamą objektą padidina iki 54 kartų. Tyrinėjome musę, bitę bei turėjome galimybę iš labai arti pamatyti dar nepilnai išsiritusią skruzdėlytę, kuri plika akimi visai neįžiūrima.

Vien tradicinių ugdymo metodų ugdymo(si) procese nebepakanka, todėl reikalingi nauji, inovatyvūs, ugdytinių poreikius atitinkantys mokymosi metodai. Todėl labai džiaugiamės turėdami galimybę tokius metodus ir priemones įtraukti  į ugdymo turinį, o edukacinės technologijos  vaikus sudomina, įtraukia, motyvuoja mokytis ir dalyvauti ugdymosi procese.

Lopšelio-darželio „Kregždutė“ „Žirniukų“ gr. auklėtojos: Erika Korsakienė, Kristina Maselskienė

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com

© 2022 mir.lt