Slide background
Slide background
Slide background

Šeštoji nuotolinio ugdymo savaitė

Dirbdamos nuotoliniu būdu pedagogės siekia vaikus įtraukti į STEAM veiklas, kad vaikai būtų aktyviais  dalyviais, sužinotų, išmoktų veikdami ir  patirdami. Kiekvieną savaitę pasiūlomi atlikti įvairūs eksperimentai, siūloma tyrinėti, stebėti ir fiksuoti  rezultatus. Eksperimentų metu ugdomi vaikų mąstymo, samprotavimo, dėmesio sutelkimo, mokymosi spręsti problemas įgūdžiai,  stiprinamas pasitikėjimo savimi jausmas.

„Saulučių“ grupės ugdytiniai šią savaitę pradėjo nuotaikingai judėdami, ropodami kartu su pievelės „gyventojais“, žiūrėdami ir klausydamiesi vaizdo įrašų, bandydami įminti mįsles, bei atpažinti vabalėlių skleidžiamus grasus. Kartu su tėvelių pagalba kūrybiškai puošė boružėles, skaičiuodami taškelius ant sparnelių, džiaugėsi išradingai sukurtomis savo bitutėmis, skruzdėlytėmis, šimtakojais. Kūrybinei užduotėlei „Drugelis kitaip“ atlikti naudojo gamtoje randamas gėles, lapelius, žolynus. Vaikai džiaugėsi atliktais darbais, lavino kalbinius įgūdžius, plėtė žodyną, aplinkos pažinimo, meninio gebėjimo, skaičiavimo, kasdienio gyvenimo, savarankiškumo įgūdžius.

„Kačiukų“ grupėje šią savaitę tema buvo „Mano augintinis“.  Vaikai žiūrėjo filmuotą vaidinimą pagal pasaką „Ropė“. Gamino pasakos veikėjus pasirikta technika. Taip pat atliko smagius bandymus su vynuogėmis ir pienėmis.

Šią savaitę „Pelėdžiukų“ grupės vaikučiams bei tėveliams buvo pristatyta savaitės tema „Vabaliukai vabalai“. Vaikai ieškojo vabaliukų gamtoje, tyrinėjo juos, susipažino su vabaliukų kūno dalimis, jų vystymosi stadijomis ir žaidė interaktyvius žaidimus. Nuotoliniu būdu vaikučiai žiūrėjo Aistės Kančiauskaitės edukaciją vaikams „Trapaus drugelių gyvenimo paslaptys“, apsilankė  virtualioje gyvų tropinių drugelių parodoje, sužinojo, kaip bitės pagamina medų. Žiūrėjo pasakas „Voro vestuvės“, „Kas išgelbėjo vyšnaitę, Ilonos Bakšės istorijos apie vaiką, kuris labai bijojo voro, žiūrėjo filmuką Berio ir Dolitos „Didelis voras“, klausėsi audi pasakos „Kodėl voras yra mažas“, žaidė pirštukų žaidimą „Bičių namas“, klausėsi dainelių apie vabaliukus. Per visą savaitė vaikai ne tik sportavo, šoko švarių rankų šokį, bet ir pasigamino vabaliukus: vorą su voratinkliu, bitutę, drugelį, apyrankę ir žiedą su drugeliu, nutapė boružėlę ant akmenuko bei pagamino valgomą „Boružėlė“.

„Žirniukų“ ir „Drugelių“ grupės ugdytiniai kalbėjo tema „Namai, ten kur šeima“. Su savo tėveliais kalbėjo ir  peržiūrėjo foto albumus, juos aptarė. Piešė  esančių žmonių nuotraukų emocijas, nuotaikas. Apžiūrėdami foto nuotraukas, kūrė savo šeimos medį. Kalbėjo apie tai, kokiuose namuose  jie gyvena. Kad namus turi ne tik žmonės, bet ir gyvūnai. Atliko įvairias menines užduotėles. Statė, piešė, kūrė namus. Darbelius atliko ne tik ant popieriaus lapo, bet ir lauke. Žaidė žaidimą „Atkartok“.

„Kuo aš būsiu, kai užaugsiu?“ šia tema visą savaitę kalbėjosi „Kiškučių“ grupės ugdytiniai ir tėveliai bei namuose žaidė profesijas. Šios savaitės veiklų tikslas buvo – siekti, kad  ugdytiniai susipažintų su įvairiomis profesijomis, gebėtų taisyklingai jas įvardinti bei sužinotų, kuo kiekviena profesija yra svarbi ir naudinga žmonėms.  Džiugu, kad padedant tėveliams vaikučiai išbandė virėjo, kirpėjo, mokytojo, statybininko, ūkininko,  baldininko, dainininko ir meistro profesijas. Nuotraukose matyti plačios šypsenos, kurios išduoda, kad ugdytiniams labai patiko išbandyti vieną ar kitą profesiją.

Vaikai taip pat atliko ir kitas  užduotėles: piešė piešinėlius, kalbėjosi su tėveliais, seneliais, kokios jų profesijos, žiūrėjo įvairius video, žaidė interaktyvius žaidimus ir sužinojo, kokios priemonės yra reikalingos vienam ar kitam darbe bei aktyviai judėjo.

Pavasariui vis labiau įsibėgėjant ir džiuginant palankiais orais ,,Bitučių“ grupės ugdytiniai tapo mažaisiais gamtos tyrinėtojais. Norėjosi, kad vaikai visais pojūčiais pajustų pavasarinio dvelksmo malonumus, o stebėdami ir tyrinėdami aplinką, gilintų ir turtintų savo žinias bei patirtį. Pažiūrėję filmuką ,,Nepaprastas pavasaris‘‘ vaikai ėjo ieškoti savo ,,nepaprasto“ pavasario, kurio požymius kiekvienas sudėjo į ,,Lauko lobių dėžutę‘‘. Tėvelių atsiustose nuotraukose matosi, tarsi į lobio dėžutes  sutilpo visas pavasario grožis. Smagiai nusiteikę vaikai atliko STEAM eksperimentus: su pienėmis, kurių sukarpyti koteliai įmerkti į vandenį susigarbanojo; prisirinkę lauke įv. gamtinės  medžiagos (lapelių, šakelių, akmenukų ir kt.) vaikai turėjo galimybę tyrinėti, kurie daiktai skęsta, kurie ne ir daryti išvadas, kodėl?  Kad visi būtų sveiki, judrūs ir energingi visą savaitę vaikučius kvietė mankštintis linksmieji „Marsiečiai“, o pasidarę ,,vėjo šluoteles-gaudykles“ visi galėjo smagiai palenktyniauti su vėju. Savaitė prabėgo nepastebimai greitai, o kitą pratęsime stebėdami  vabaliukus ir tyrinėdami jų gyvenimą.

 „Žiogelių“ grupės vaikučiai, padedant tėveliams, atliko rekomenduojamas užduotėles, mokėsi pažinti darželyje žydinčias gėles ir jų pavadinimus, nustatinėjo pirmą garsą tekste, kopijavo raštą, mokėsi eilėraštukų, greitakalbių, lavino rankos motoriką, kuriant ornamentus, atliko logines užduotėles, dėliojo dėliones, kartojo geometrines figūras ir jas iškarpė iš popieriaus, tyrinėjo, stebėjo, apibūdino gėlytes natūralioje aplinkoje. Nagrinėjant temą „Darželiuose žydinčios gėlės“ buvo siekiama  sužadinti vaikuose norą daugiau sužinoti apie darželiuose žydinčias gėles, išmokti pažinti 4- 5 gėlytes ir jas pavadinti, sužinoti jų augumo sąlygas, nusakyti gėlių spalvą, formą bei savo patirtį perteikti meninėmis priemonėmis. 

Pagalbos mokiniui specialistai ugdytiniams  pateikė įvairias užduotis garsų tarimo mokymui, įtvirtinimui, diferencijavimui, foneminio suvokimo bei garsinės analizės ir sintezės gebėjimams formuoti, žodyno turtinimui bei gramatinės kalbos taisyklingumo formavimui, rišliosios kalbos ugdymui. Tėvai aktyviai dalyvauja ugdymo procese, kartu su vaikais atlieka pateiktas užduotis, konsultuojasi bei džiaugiasi vaikų pažanga.

 „Kregždutės“ l/d informacija

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com

© 2020 mir.lt