Slide background
Slide background
Slide background

STEAM „Tyrinėjame pojūčiais“

Pojūčiai – tai mažų vaikų pasaulio pažinimo ir suvokimo būdas. Lavindami ir atrasdami vis naujus pojūčius vaikai mąsto, mokosi ir lavina kūrybiškumą.  „Pelėdžiukų“ grupės vaikai leidosi į pojūčių tyrinėjimus: lytėjimo, uoslės, klausos, regos, skonio. Ugdytiniai pojūčius tyrinėjo per įvairias veiklas.

Veikla su kortelėmis „Aš girdžiu, užuodžiu, liečiu, matau, ragauju“. Vaikai aiškinosi, kam mums reikalingos akys, nosis, burna, ausys, rankos, ką jie jaučia.

„Pojūčių pintinė“, vaikai  kišo rankytes į skylę pintinėje, o pačiupę kurį nors objektą, bandė apibūdini, ką jaučia jų rankytės. Liesdami vaikai stengėsi atpažinti daiktą, suvokti jo formą, apibūdinti paviršiaus savybes: švelnus, šiurkštus, šaltas, šiltas, duriantis, minkštas, slidus, grublėtas. Bei palyginti skirtingų paviršių savybes: akmuo – kietas, plunksnelė – minkšta; kankorėžis/eglės spyglys – duria. Na, ir galiausiai spėliojo, koks tai galėtų būti daiktas ir ištraukę parodė grupės draugams.

„Paslaptingos kolbelės“  vaikai apžiūrėjo, uostė, ragavo kolbelėse esančius produktus, spėliojo iš kvapo ir išvaizdos, kas tai galėtų būti. Na, o spėjimui patvirtinti arba paneigti prireikė ir paragauti. Galiausiai vaikai išbandė ir grojimą kolbelėmis, atidžiai klausėsi, kokį skirtingą garsą skleidžia vis kiti kolbelėse esantys produktai (pipirų grūdeliai, citrinos sultys ir kt.)

„Saldu – rūgštu“ degustavome saldu-rūgštu. Vaikai stebėjo vandenį, aiškinosi, kokia gi jo spalva, skonis, kvapas ir išsiaškino, kad jis: bespalvis, bekvapis ir beskonis. Vėliau vaikai aptarė citrinos spalvą, forma ir paragavo. Teigė, kad ji yra rūgšti. Galiausiai vaikai ragavome medų ir nustatėme, kad jis saldus, kaip saldainis.

Žaidimas „Ko trūksta“. Išbandė lytėjimo pojūtį. Palietė visus daiktus nematydami, kas uždengto krepšelio viduje ir turėjo atspėti, koks papildomas daiktas įdėtas vėliau.

Eksperimentas „Sunkus-sunkesnis-lengvas“. Su auklėtojos pagalba vaikai pripildė balionus vandeniu, aliejumi ir indų plovikliu. Balionus įdėjo į stiklines su vandeniu.  Stebėjo, kuris balionas sunkus, kuris lengvas. Stebėjimo rezultatus nupiešė.

„Piešimas dantų pasta“ vaikai išbandė netradicinį piešimą su dantų pasta. Ugdytiniai pastebėjo, kad piešti puikiai pavyksta ir ant folijos su dantų pasta, o piešiniai dar ir labai maloniai kvepia.

„Linksmieji šešėliai“. Šviečiant rudeniškai saulutei vaikai darželio teritorijoje ieškojo šešėlių. Smagiausia buvo stebėti savo ir draugų šešėlius ant darželio sienos ir tiesiog baloje. Taip pat vaikai pastebėjo, kad saulėtą dieną prie kiekvieno daikto ar žmogaus yra jo šešėlis, kuris judant keičiasi. Tačiau vakarinių pasivaikščiojimų metu surasti šešėlių vaikams nepavyko, tad padarė išvadą, kad šešėliui susidaryti reikalinga saulė. Na, o kad pastabėti šešėlį ir juo pasigrožėti reikalinga rega.

„Pelėdžiukų“ grupės auklėtojos D. Macikienė, J. Bložienė

2020-11-26

 

 

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com

© 2022 mir.lt