Slide background
Slide background
Slide background

STEAM veikla „Sniego ir ledo savybės“

Nepaprastai graži ir turtinga sniegu žiemiška gamta pateikia nepakartojamo grožio vaizdą, ragina kaskart išbandyti, atrasti, pažinti, džiaugtis. Tad „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai stebėjo šalną, tyrinėjo sniego ir ledo savybes. Mažieji tyrinėtojai išbandė daugybę veiklų:

·         „Žiemos požymiai“. Vaikai ieškojo žiemos požymių: stebėjo šalną, varveklius, ledą, džiaugėsi pirmu sniegu. Parsinešę į grupę ištirpdė ir stebėjo koks nešvarus vanduo.

·         „Snaigės istorija“, vaikai klausėsi pasakojimo, kaip susidaro snaigės, apžiūrėjo jų raštus video siužetuose. Vaikai išsiaiškino, kas atsitinka snaigei patekus į šiltą aplinką, palygino, kur ji ištirpsta greičiau delne, ar ant pirštinės. Vaikučiai taip pat tyrinėjo sniegą, bei jo savybes. Vaikai lietė sniegą, apibūdino jo spalvą, suprato, kad jis šaltas ir tarp šiltų delnų greitai ištirpsta. Pamatė, kad ištirpęs sniegas nešvarus ir padarė išvadą, kad geriau sniego lauke neragauti.

·         „Spalvos sniege“ vaikai dažė sniegą teptukais ir purkštukais, aptarė, kokias spalvas, formas, figūras nupiešė, įžvelgia savo piešiniuose, pasikartojo spalvų pavadinimus. Tyrinėjo sniego savybes: šaltas, bekvapis, baltas, purus, minkštas.

·       „Ledo kubeliai“, vaikai tyrinėjo ledo savybes: šaltas, bespalvis, kietas, tirpsta, galima spalvinti dažais. Taip pat vaikai svarstė: „O kas atsitiks jei vandens indą išnešime į lauką.? “ Ogi pamatė, kad vanduo virto ledu. Po to bandėme dėlioti įvairius statinius. Rezultatas – puikūs ledo paveikslai. „Pelėdžiukai“ pabandė ir spalvinti ledo kubelius, po to užbėrė druskos ir suprato, kad druska skatina leduką tirpti greičiau.

·         „Sniego statiniai“ vaikai statė, lipdė, įvairaus dydžio, aukščio, pločio sniego rutulius, formavo formas kibirėlių pagalba, nulipdė pilis, ledus, besmegenius ir iš rastų gamtinių medžiagų pavaizdavo kūno dalis. Nelankantys darželio grupės vaikai buvo įtraukti į veiklą ir namuose statė besmegenius.

·         „Pėdos, pėdutės“ vaikučiai pastebėjo, kad kiekvieno iš jų batas palieka skirtingus atspaudus sniege, ieškojo savųjų, spėliojo, kuris kurio draugo, palygino, kuris didesnis – mažesnis, pastebėjo įvairių formų: snaigių, bangelių ir kt.

·         „Putojantys vulkanai sniege“ . Šis eksperimentas skatino vaikų kūrybiškumą, smalsumą, chemijos žinias. Rezultatas: sumaišius sodą su actu  įvyksta cheminė reakcija, kurios metu susidaro putos. Pabandėme pridėti indų ploviklio, putos tapo dar tirštesnės ir  pakankamai stipria srove ištekėjo iš indelių. Kadangi buvo suberti maistiniai dažai, srovė veržėsi spalvota, tai vaikams suteikė dar daugiau džiaugsmo.

·         „Snaigės“. Vaikai išbadė netradicinį meninės raiškos būdą – piešimas druska. Eksperimentavome, kaip vanduo veikia druską. Išsiaiškinome, kad liejamas spalvotas vanduo įsigeria į druską, skleisdamas įvairiu spalvotus  atspalvius.

·         „Žiemos pramogos“. Vaikai grupėje aptarė žiemos pramogas. Išbandėme čiuožimą: čiuožinėjom ledu einant takeliais, susikasėm kalniuką aikštelėje nuo kuriuo čiuožėm žemyn, tempėm vienas kitą rogėse bei lenktyniavome su rogėmis. Ne tik darželyje bet ir namuose čiuožėm nuo kalniukų su šeimos nariais ir tėveliais. Vaikai sužinojo, kad suspausta sniegas kietesnis ir juo važiuoti lengviau rogėmis, negu puraus sniego  pusnimis. O, čiuožimas ledu papildė mūsų žinias  apie ledo savybes, kad jis slidus ir juo čiuožti lengva.

Taigi, eksperimentų ir stebėjimų eigoje vaikai pažino sniego ir ledo savybes, patyrė smagių žiemiškų emocijų.

„Pelėdžiukų“ grupės  auklėtojos D. Macikienė ir J. Bložienė

2021-02-24

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com

© 2022 mir.lt