Slide background
Slide background
Slide background

STEAM veikla su vandeniu, stebėjimai, tyrinėjimai

Vasarai džiuginant ypač šiltais orais ,,Boružėlių“, ,,Bitučių“ ir ,,Žiogelių“ grupių ugdytiniai mėgavosi vandens procedūromis. Smėlio dėžėje darė ,,košę malošę“, kasė ,,vandens kanalą“, kuriame plukdė pačių pasidarytus laivelius, o pūsdami juos, lenktyniavo kieno laivelis greitesnis. Prisirinkę įv. gamtinės medžiagos dėjo ją į vandenį ir stebėjo, kas skęsta, o kas ne. Tyrinėdami artimiausią aplinką nustatė, kad ir augalams reikalingas vanduo, todėl su malonumu juos laistė ir džiaugėsi, kad gali gėlytėms padėti augti ir žydėti.

 „Drugelių“ ir „Kiškučių“ grupės vaikučiai visą savaitę stebėjo darželio kieme augančias gėlytes, uostė  lietė žiedelius bei kalbėjomės ko reikia, kad šie augaliukai augtų ir žydėtų.  Darė eksperimentą ir stebėjo, kaip skleidžiasi popieriniai gėlių žiedai, kuriuos  vaikai su dideliu noru laistė vandeniu. Burbuliuojanti lavos lempa ir sproginėjantys burbuliukai vaikučiams sukėlė daug nuostabos ir gerų emocijų. Buvo smagu matyti, kaip juos sudomino šis eksperimentas, kurio metu įvyko cheminė reakcija sumaišius paprastus virtuvėje randamus ingridientus: vandenį, aliejų ir druską. Vaikai mokėsi pažinti skaitmenis ,skaičiuoti rinkdami į stiklinaites akmenėlius, gėlytes, lapelius bei kitą gamtinę medžiagą. Visi stengėsi kuo greičiau  atlikti užduotį. Tačiau tikrino vieni kitus, ar teisingai atliko užduotėlę. Ar surado tiek daiktų ,kiek parašyta ant stiklinės. Visi garsiai skaičiavo, ir didžiavosi, kad puikiai moka skaičiuoti. Kai lijo lietus, užduotėles vaikai atliko grupėje. Jie išbandė  „monotipijos“ meną, liejant dažus ant folijos ,o vėliau darė atspaudus ant  popierinių gėlių trafaretų, taip sukūrė nuostabias  gėles, kurių raštai nepakartojami. Taip pat atliko eksperimentą  su kiaušiniais, vandeniu ir druska. Vaikai įsitikino, kad sūriame vandenyje kiaušinis plūduriuoja, o gėlame skęsta . 

Šią savaitę „Žirniukų“ ir „Pelėdžiukų“ grupės vaikučiai kūrė paveikslus iš gamtinės medžiagos, panaudodami viską ką rado savo darželio teritorijoje. Rezultatas nuostabus ir labiausiai gaila, kad jų negalima parsinešti ir pasikabinti. O teigiamos emocijos liejosi per kraštus kuomet vaikus aplankė jau puikiai pažįstama draugė Bela, kurią visada smagu paglostyti , smagu palakstyti ir pagaudyti kamuolį. Bendraudami su gyvūnu vaikai ugdosi jutiminį bendravimą, emocinį intelektą (gebėjimą išgyventi emocijas). Formuojamas vaikų atsakomybės jausmas ir meilė gyvūnams. Vaikai kūrė sapnų gaudyklę. Labai atsakingai rinko šakeles, jas dažė. Vėrė sagutes, taip lavindami smulkiąja motorika. Nepamiršome ir paeksperimentuoti. Eksperimentas atliktas su vandeniu ir monetomis. Labai smagus rezultatas, kai monetos pripildą pilną stiklinę, o vanduo neišbėga.

Buvimas gamtoje, jos stebėjimas, tyrinėjamas vaikams yra daugiausiai emocijų ir įvairios patirties suteikianti veikla. Ugdymo procese laikomės nuostatos, jog geriausiai vaikai įsimena tas ugdymo(si) patirtis, kurios jiems sukelia emocijas. Kiekvieną dieną mūsų vaikai sužino ir atranda ką nors naujo.

„Kregždutės“ l/d informacija

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com

© 2020 mir.lt