Slide background
Slide background
Slide background

„Žirniukų“ grupė tarptautinio eTwinning projekto „Spalvų, šešėlių ir veidrodžių karalystėje“ (In the realm of colors, shadows, and mirrors) dalyviai

Projekto sumanytoja ir kūrėja Šiaulių lopšelio-darželio „Ežerėlis“ auklėtoja Rūta Gedvilienė. Projekto tikslas – ugdyti vaiko intelektualinius bei kūrybinius gebėjimus leidžiant pasireikšti pačiam vaikui, naudojant veidrodžius, šešėlius, šviesos stalus, įvairų apšvietimą (žibintuvėlius, lempas, žvakes).

Projektas vyko sausio mėnesį.  Pirma savaitė:  veidrodiniai atspindžiai, antra savaitė: šešėlių žaismas, trečia savaitė: spalvų ir šviesų karalystė. Projekto dalyviai ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Turkijos dalijosi gerąją darbo patirtimi Twinspace platformoje.

„Žirniukų“ grupės ugdytiniai aktyviai įsitraukė į projekto veiklas.

Pirmąją savaitę (sausio 4 -8 dienomis) projektą pradėjome žiūrėdami animacinį filmuką „Ledo karalienė: Veidrodžių šalis“. Vėliau pasinėrėme į veidrodžių ir veidrodinių atspindžių tyrinėjimą. Vaikai veidrodžių pagalba stebėjo grupės aplinką, draugus ir atradome, kad veidrodžio pagalba galima stebėti viską aplinkui – net tai kas matosi už nugaros, o įdomiausia veikla anot vaikų buvo bent trumpam tapti mažaisiais vairuotojais (ačiū Tado tėčiui už tokią galimybę, nes naudojomės tikrais automobiliniais veidrodžiais). Nauja patirtis, kad vietoje veidrodžio kartais galima pasinaudoti ir metaliniu paviršiumi, vaikų išvada: nors vaizdas nėra toks ryškus kaip veidrodyje, bet matosi gerai. Galima ir susišukuoti žiūrint į jį.  Šviečianti saulutė ir veidrodėliai tai dvi priemonės, kurios leidžia pasinerti į saulės zuikučių žaidimą. Visą savaitę veidrodėliai buvo vaikų kišenėse ne tik darželyje, bet ir namuose.

Antrąją savaitę pasinėrėme į šešėlių pasaulį. Išsiaiškinome kaip susidaro šešėlis, kokios jis būna spalvos. Auklėtoja sekė šešėlių teatro pasaką, po to patys vaikai bandė ją sekti, savo rankutėmis kūrė šešėlius savo pasakojimui taip lavindami vaizduotę. Grupės erdvėje ieškojo įvairių objektų, žaislų šešėlių. Po pietų miego vaikai  pastebėjo, kad besileidžianti vakarinė saulė sukuria jų šešėlius ant baldų. Taip išsiaiškinome, kad šešėliui atsirasti reikia natūralios ( tokios kaip saulė) arba dirbtinės šviesos. Šešėlių savaitė tapo šaunia patyriminio mokymosi savaite.

Trečioji – spalvų ir šviesų karalystė. Tokia pat įdomi ir emocionali. Piešėme ant sniego, stebėjome kaip dažai susigeria į sniegą, po kurio laiko atrodė, kad visai dažų neliko, kol neperpjovėme sniego gniūžčių ir radome kur „pradingo“ dažai. Visai savaitei susikūrėme žaismingą ir spalvotą aplinką iš įvairių šviesos šaltinių. Vaikai stebėjo kaip šviesos juda ant sienų, lubų, grindų. Gerėjosi spalvų žaismu. O vakare apsiginklavę žibintuvėliais vaikai išskubėjo į lauką patirti naujų atradimų. Žibintuvėlių pagalba bandė išgauti įvairius šešėlius, bėgioti paskui žibintuvėlio skleidžiamą šviesą, diskutavo, kurio žibintuvėlio skleidžiama šviesa apšvies tolimiausią tašką. O netyčia į pusnį įkritęs žibintuvėlis sukėlė daug teigiamų emocijų, nes jo skleidžiama šviesa po sniegu atrodė labai paslaptingai.

Džiaugiamės prisijungę prie šio projekto, mūsų kelionė šio projekto metu buvo įdomi ir labai turininga, nes visos veiklos buvo lydimos praktinio patyrimo, kurio metu vaikai nebuvo pasyvūs stebėtojai, o aktyvūs dalyviai, kurių metu džiugino savo įžvalgomis. Dėkojame tėveliams už bendradarbiavimą aprūpinant mus įvairiomis priemonėmis projekto veikloms.

Lopšelio-darželio „Kregždutė“  „Žirniukų“ grupės auklėtoja Erika Korsakienė

 

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com

© 2021 mir.lt